marți, 27 ianuarie 2015

Biblioteca bloggerului român sau o nebunie literară

Anul trecut am ratat Biblioteca bloggerului român propusă de Chinezu, anul ăsta nu mă las până când nu contribui la centralizare cu cele 112 cărţi citite în 2014.

Voi face un top zece al cărţilor citite în anul 2014 şi fiecare va primi un punctaj între 2 şi 11 puncte. Cele care nu vor intra în top vor primi automat un punct. Şi-acum începe chinul, e tare greu să alegi din atât de multe cărţi frumoase şi să faci diferenţe între ele. Mă voi strădui sau voi muri încercând. Virtual vorbind.

Să purcedem la drum!

11 puncte merg cu siguranţă către Fraţii Karamazov de Dostoievski. Este cea mai bună carte citită de mine vreodată, deci logic ar fi să se situeze pe primul loc în acest top.

10 puncte primeşte Cuvântul pierdut de Oya Baydar, o carte care a reuşit să mă facă să plâng. Iar asta se întâmplă foarte rar în cazul meu.

9 puncte are Pianista de Elfriede Jelinek. Mi-au plăcut toate cărţile scrise de această autoare şi nu, nu am nicio problemă cu faptul că are conţinut erotic.

8 puncte către Lumina dintre oceane, romanul de debut al M.L. Stedman. O carte frumoasă, emoţionantă, care te face să priveşti cu mai multă atenţie un cuplu.

7 puncte pentru Ferma animalelor de G. Orwell datorită ideilor prezentate.

6 puncte pentru o carte scrisă foarte bine, Ada sau ardoarea de Nabokov.

5 puncte ajung la un autor drag mie, Jose Saramago cu romanul Intermitenţele morţii. Mai exact ce se întâmplă atunci când moartea se decide să ia o pauză?

4 puncte merg către Sfârşitul poveştii de Lydia Davis, un roman ironic, lipsit de clişee, tăios, original apărut în colecţia Globus de la editura Univers.

3 puncte are Reîntoarcere în minunata lume nouă de A. Huxley pentru ideile menţionate.

2 puncte ajung la ultima, dar nu cea din urmă Alice Munro cu Dragă viaţă. Îmi place stilul ei, am citit toate cărţile apărute la noi şi pur şi simplu nu am putut-o ignora.

Întreaga listă de lecturi poate fi găsită aici.

Nu voi spune câte cărţi am de fiecare editură căci timpul nu este de partea mea, dar vă pot mărturisi aşa:

De la Editura Polirom am citit 32 de cărţi.
De la Editura Litera am citit 22 de cărţi.
De la Editura Univers am citit 6 cărţi.

Am mai citit destul de multe de la Humanitas, Rao Clasic, Penguin şi mai puţine de la Editura Trei sau ALLFA.

Acestea fiind spuse, vă invit să vă creaţi şi voi biblioteca anului 2014 şi să îl anunţaţi pe Chinezu până pe 31 ianuarie.

În rest, vă urez cât mai multe cărţi frumoase pe 2015 şi vă aştept pe blog pentru următoarea postare.

4 comentarii:

  1. Ai citit ceva, nu gluma. Mi te si imaginez sortandu-le pe cele mai bune stilului/gustului tau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, însă cred că anul acesta nu mă voi mai ridica la acest nivel.

      Ștergere
  2. Interesant top, trebuie sa citesc si eu Fratii Karamazov, dar nu am avut timp de ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o carte incredibil de bine scrisă, sigur te vei bucura de ea. S-ar putea să dureze ceva până o duci la bun sfârşit, dar merită pentru fiecare cuvânt din ea.

      Ștergere