duminică, 1 februarie 2015

Ianuarie în cărţi

Ianuarie nu a fost o lună bogată în citit, am reuşit să adun doar trei cărţi ( şi jumătate). Am o uşoară presimţire că aşa va fi tot anul dat fiind că am câteva lucruri de îndeplinit ce sunt prioritare cititului şi care vor dura destul de mult timp.


A fost odată ca niciodată de Andrew Nicoll a fost prima carte citită în acest an şi am început bine. Am scris deja o recenzie pentru ea pe care o puteţi găsi dând click pe titlul cărţii. Pe scurt, mi-a plăcut, autorul are un stil interesant de a scrie, povestea a fost captivantă, personajele bine creionate, însă finalul nu tocmai pe gustul meu m-a făcut să îi acord doar patru steluţe pe Goodreads. În general, voi încerca să fiu un pic mai dură la notare de acum încolo pentru că am prea multe cărţi de 4 şi 5 stele şi nu mi se mai pare relevant acest sistem. Probabil că voi scrie o postare despre ce înseamnă fiecare notă şi apoi voi aplica regulile pentru fiecare recenzie publicată pe blog. Dacă sunteţi interesaţi de un articol de acest gen, exprimaţi-vă dorinţa în secţiunea de comentarii.

A doua carte nu aş recomanda-o oricărui cititor, face parte din categoria "speciale", "ciudate", "întunecate", "magice". Este deosebită din toate punctele de vedere: subiect, acţiune, mod de aşezare în pagină, idei, personaje. Se citeşte rapid, are puţin peste 100 de pagini şi nu toate paginile sunt umplute de cuvinte. Însă nu poţi trece prin ea fără să te laşi purtat de val sau mai degrabă de avalanşă. Am simţit frigul, am simţit groaza, am acceptat elementele magice fără să cârtesc, am descoperit Islanda şi am început să o îndrăgesc. Va urma o recenzie ce sper să vă lămurească mai mult decât am reuşit acum în câteva cuvinte. Voi insera câteva citate care vă vor indica încotro se îndreaptă cartea. A primit tot patru stele.




Despre Margaret Atwood am auzit numai de bine, prima carte pe care am ales-o fiind Femeia comestibilă. Un titlu care intrigă, care atrage şi totodată care conţine ceva neplăcut. E povestea unei femei prizonieră a propriei vieţi care se opune şi încearcă să se elibereze. O carte complexă, extrem de bine scrisă şi în strânsă legătură cu realitatea, Femeia comestibilă a reuşit să obţină cele cinci steluţe de pe Goodreads. Mai multe detalii în curând.

Jumătatea despre care vorbeam la început este Stoner de John Williams, cartea care a cuprins blogosfera alături de Laur. Acum sunt aproape de sfârşit şi cred că voi merge alături de părerile generale, afirmând că este o lectură genială care merită atenţia oricărui cititor. Voi discuta despre ea într-o recenzie viitoare şi în postarea Februarie în cărţi.

Cum acest blog este la început, m-aş bucura dacă mi-aţi lăsa comentarii cu lecturile voastre din ianuarie, cu părerile despre cărţile menţionate în acest articol şi dacă binevoiţi, să mă urmăriţi prin una sau mai multe din metodele disponibile ( momentan GFC şi e-mail, dacă vă e mai uşor prin altceva anunţaţi-mă printr-un scurt comentariu).

3 comentarii:

  1. In luna ianuarie am citit 3 carti. In ordinea valorii:
    1.Laur (Evgheni Vodolazkin)
    2.Inainte sa adorm (SJ Watson)
    3.Adio, dar mai stau putin (Nick Hornby)

    Iata si topul meu pe anul 2014:
    1.Mo Yan – Baladele usturoiului din Paradis
    2.Adam Johnson – Povestea lui Jun Do
    3.Chinua Achebe – O lume se destramă
    4.Barbara Demick – Nimic de invidiat
    5.Arto Paasilinna – Morarul care urlă la lună
    6.Jonathan Coe – Expo 58
    7.Bohumil Hrabal – L-am servit pe regele Angliei
    8.Julie Otsuka – Buddha din podul casei
    9.Ludmila Ulitkaia – Fetiţele. Rude sărmane
    10.Adina Rosetti – Deadline

    Succes cu blogul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Laur este şi în topul dorinţelor mele de citit, am înţeles că e foarte bine scris. Cu ruşine mărturisesc că nu am citit nimic din topul tău, însă îi am ca priorităţi pe Mo Yan, Coe şi Ludmila Ulitkaia. Îmi sună bine şi Morarul care urlă la lună, dar timpul lucrează împotriva mea şi nu reuşesc să citesc tot ce îmi propun. Sau cel puţin nu atât de repede cât mi-aş dori.

    Mulţumesc frumos, te mai aştept pe blog!

    Ștergere

    RăspundețiȘtergere